موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در خوی گفت : ۷۳ درصد از مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند .
کد خبر: ۱۰۴۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷ 01 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر میر هاشم موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور در نشست با تشکل‌های کارفرمایی ، کارگری و کانون بازنشستگان در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی خوی گفت :
قبل از انقلاب اسلامی فقط ۲۰ درصد از مردم تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی قرار داشتند ولی امروز حدود ۷۳ درصد مردم ایران تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی هستند.
وی افزود : قبل از انقلاب تنها ۲۰ مرکز درمانی به عنوان مراکز خدمات رسان در حوزه درمان فعال بود در صورتی که امروز با افتخار اعلام می کنیم ۳۸۰ مرکز درمانی  و ۸۰ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در کشور در حال ارائه خدمت به مردم هستند .
موسوی به افزایش میزان امید به زندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : در سال ۱۳۵۵ سن امید به زندگی حدود ۵۴ تا ۵۵ سال بود که امروز این میزان به حدود ۷۷ سال افزایش پیدا کرده است که این افزایش امید به زندگی مدیون ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و زیر ساخت‌های بنیادین آب ، برق ، گاز ، ارتباطات و علوم پیشرفته هسته ای و دانش بنیان است.
وی با اشاره به علاقمندی هلدینگ شستا جهت سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار کشور گفت: شهرستان خوی جزو شهر‌های با ظرفیت عظیم معادن بوده و هلدینگ تاسیکو در زیرمجموعه شستا با فعالیت‌های مختص معادن می‌تواند تحول بزرگی در احیای صنعت معدن در خوی و منطقه داشته باشد.
مدیرعامل تامین اجتماعی کشور در ادامه گفت : در سفر به خوی از بخش‌های مختلف مرتبط با سازمان تامین اجتماعی بازدید میدانی خواهیم داشت و تمام تصمیمات در زمینه رفع موارد و مشکلات پیش روی جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان در قالب همین بازدید‌های میدانی گرفته خواهند شد .
موسوی در پایان گفت : برنامه زیارتی کارمندان شاغل و مخصوصا باز نشستگان برای مشهد مقدس ، قم و جمکران ادامه پیدا مي کند و برای اولین بار در کشور سفر زیارتی عتبات عالیات از اربعین امسال کلید می خورد.

محمد رادی دبیر تشکل های کارگری خوی نیز در این مراسم گفت : مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی درخصوص افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا نشده است .
وی افزود : ظاهرا برخلاف نص صریح قانون میزان افزایش مستمری را کمتر از ۱۰ درصد در نظر گرفته اند که اگر دولت میزان تورم را کنترل کند ما آن ۱۰ درصد را هم نمی خواهیم ولی تورم بیش از ۲۰۰ درصد است .
رادی گفت : ۳۰ درصد از دستمزد کارگران به عنوان حق بیمه از حقوق کارگر کسر شده و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود.
وی افزود : ۲۳ درصد آن سهم کارفرما و ۷ درصد سهم کارگر و ۳ درصد آن سهم دولت است که تابحال دولت آن ۳ درصد را پرداخت نکرده است .
رادی گفت : ما نگران تامین اجتماعی هستیم الان تامین اجتماعی بیش از ۶۰ سال است کار خود را شروع کرده و بیش از ۵۰ درصد مردم را تحت پوشش قرارداده است اگر بحران مالی پیش بیاید قطعا کنترل کردن آن ناممکن خواهد بود .
دبیر تشکل های کارگری خوی در پایان از مقامات دخیل در بودجه تقاضا کرد در بودجه جاری سال مشکلات تامین اجتماعی را بیشتر در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار